pondělí 19. prosince 2011

Jak vytvořit menu které se rozbalí na najetí v MS Power Point 2010


Když jsem nedávno dělal prezentaci do elektroniky řekl jsem si že prezentace kterou dělám je pořád stejné nemyslím obsahově. Napravo a nalevo jsou šipky které odkazují na předešlí a následující snímek a už to není vůbec originální. Dostal jsem tedy nápad udělat menu, které se bude otevírat na najetí myší.
Dlouhou dobu jsem přemýšlel nad tím jak to provést jelikož v Power Pointu taková možnost přímo není a tak jsem si musel pomoct vlastní představivostí a uvažování. Nakonec jsem dostal geniální nápad vzpomněl jsem si na Flash a na jeho jednotlivé snímky a tyto snímky si představil jako snímky v prezentaci a udělal jsem to obdobným způsobem.

Postup:
V nově vytvořené prezentaci si vytvoříme takový počet snímků kolik chceme mít rozevíracích položek v hlavním menu.

Příklad:
1. Krok
Dejme tomu že chci mít prezentaci ve které bude menu se čtyřmi rozevíracími okénky. Vytvořím tedy pět snímků. Každý snímek pro jedno rozevírací menu a jeden snímek kde jsou všechna menu zavřená. Příklad můžete vidět pod tímto textem.


2. Krok
Teď přichází na řadu přiřazovaní akcí jednotlivým objektům. Všem hlavním položkám (položky v modrém rámečku přiřadíme akci na najetí myši).

První kolonce (První menu) přidáme akci na najetí myši přejdi na snímek číslo 2.
Druhé kolonce (Druhé menu) přidáme akci na najetí myši přejdi na snímek číslo3.
Třetí kolonce (Třetí menu) přidáme akci na najetí myši přejdi na snímek číslo 4.
Čtvrté kolonce (Čtvrté menu) přidáme akci na najetí myši přejdi na snímek číslo 5.

Tato akce se musí přidat na každém snímku ne pouze na tom prvním to znamená že na tomhle videu jsem tyto akce přidal jen do jednoho snímku. Takže totéž musíte udělat pro tlačítka v dalších snímcích. Nebo stačí když tuto akci uděláte pouze v jednom snímku a poté tlačítko zkopírujete do všech ostatních toto tlačítko už v sobě bude mít uloženou akci kterou jste mu přiřadili a nesmírně se tím ulehčí práce.


3. Krok 
Takže všechny tlačítka v modré liště na každém snímku mají přiřazenou akci na najetí přejdi na snímek. Teď musíme přinutit nabídky aby se zase skryli při odjetí z určité položky ve hlavním menu.
Vytvoříme tedy obrazce na pozadí snímku a přidáme mu akci na najetí myši přejdi na snímek číslo 1.

Jak můžete vidět na videu přidal jsem do něj obrazec, kterému jsem dal bílou barvu z bílím okrajem. Pro obrazec je důležité aby nezasahoval pod nabídku jednotlivými rolet jinak se při najetí na roletu tato roletu opět zavře jelikož jsou mezi jednotlivými kolonkami malé mezery a při najení přesně mezi kolonky se vlastně dostanete na vrstvu obrazce a ten vám zobrazí první snímek 

4. Krok
Teď už jen stačí přidat jednotlivým kolonkám v podnabídkách akci na kliknutí aby přešli na vámi určený snímek a je hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat